دسته
دوستان
آرشیو
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 711312
تعداد نوشته ها : 222
تعداد نظرات : 7
Rss
طراح قالب
دکتر احمدی نژاد

 

دکتر محمود احمدی‌نژاد در چهاردهمین نشست خبری خود که با حضور رسانه‌های برگزار شد، طی سخنانی با اشاره به سوم خرداد و سالروز آزاد سازی خرمشهر گفت: خرمشهر به دست رزمندگان الهی ما و ملت بزرگ ایران آزاد شد و آزادی خرمشهر یک هدیه الهی به ملت ایران بود و سرآغاز دوره جدید یک نبرد بین جبهه یکپارچه زورگویان و دنیاپرستان در برابر یک ملت مظلوم و صالحان بود و نقطه نبرد بین مومنان، پاکان و صالحان در برابر شیاطین و افراد ضد بشر بود.

وی افزود: در خرمشهر عظمت‌های انسان‌های متعالی در برابر دلدادگان به ثروت و قدرت به نمایش درآمد و سوم خرداد را به همه ملت ایران و بشریت تبریک می‌گویم.

دکتر محمود احمدی‌نژاد با اشاره به توانمندی‌های ملت ایران گفت: باورمان این است که ملت ایران دارای ظرفیت‌های عظیم و بی‌نظیری است و اعتقادما این است که ملت ایران می‌تواند کارهای بزرگی انجام دهد و تصمیمات مهمی را اتخاذ کند.

احمدی‌نژاد همچنین اظهار داشت: در این مدت سی سال که از انقلاب می‌گذرد ملت ما حرکت رو به کمال و رو به رشدی را سازمان داده و امروز ملت ایران یک ملت الهام بخش و پرچمدار خوبی‌ها در جهان است و امروز ایران کانون امید صالحان، پاکان و عدالت‌طلبان دنیا است. وی با اشاره به حضور گسترده ملت ایران در صحنه‌های مختلف جهانی گفت: ‌امروز ملت ایران در صحنه‌های مختلف نقش‌آفرین است و جایگاه ملت ایران جایگاهی نورانی در سطح جهان است و از اینکه خداوند توفیق خدمت‌گذاری به این ملت را به ما عنایت فرمود سپاسگذارم و هر روز ملت ایران بهتر از دیروز است و آینده روشنی روبروی ملت ایران قرار دارد. برای حفظ منافع ملی دربرابر هجمه‌ها سکوت کرده‌ام.

باورمان این است که ملت ایران دارای ظرفیت‌های عظیم و بی‌نظیری است و اعتقادما این است که ملت ایران می‌تواند کارهای بزرگی انجام دهد و تصمیمات مهمی را اتخاذ کند.

دکتر محمود احمدی‌نژاد در نشست خبری با رسانه‌های داخلی گفت:در این چهار سال و به خصوص 3 ماه اخیر بنده برای منافع کشور در مقابل حرفها سکوت کردم و فکر کردم که ورود ما به اینگونه مسائل خدمت‌رسانی را با مشکل مواجه می‌کند اما در مناظره‌ها برخی از حرفها را تشریح می‌کنم.

احمدی نژاد

دکتر احمدی‌نژاد در پاسخ به سؤال خبرنگار روزنامه جام جم در رابطه با کابینه 70 میلیونی و انتقادات برخی اصولگرایان مبنی بر استفاده نشدن از همه ظرفیت‌ها در این کابینه گفت: تعهد ما به 70 میلیون بوده و آشکار است که کابینه متعلق به توده‌های مردم است، اکنون صمیمی‌ترین رابطه بین اعضای کابینه و توده‌های مردم برقرار است و عموم مردم دولت را متعلق به خود می‌دانند و دولت نیز خود را قطره‌ای از این دریا می‌داند.

وی افزود: دولت 70 میلیونی به این معنا است که منافع 70 میلیون ایرانی در همه تصمیمات در نظر گرفته شود و می‌بینید که وزرا و مسئولان به همه شهرها و مناطق به یک اندازه اهمیت می‌دهند و حتی به نقاطی که کمتر مورد توجه بوده بیشتر توجه می‌کنند.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه هیچ کدام از اعضای کابینه جزو سران گروه‌ها و دسته‌جات نبوده و از متن مردم هستند، در پاسخ به سوال فارس در باره همسویی اروپا و آمریکا و برخی از جریانات داخلی از جمله سران دولت‌های گذشته در تخریب این دولت و وجود اشتراک لفظی میان اینها گفت: کابینه 70 میلیونی در کنار ملت احساس تنهایی نمی‌کنند، شاید برخی کسانی که در سازوکارهای اداری کشور باید دولت را یاری دهند احساس تنهایی کنند،‌اما در باره کابینه 70 میلیونی این گونه نیست.

اکنون در همه جای دنیا اقتصاد‌شان دارای رشد منفی است اما در ایران رشد بالای 5 و 6 درصد را داریم و در حال تجربه کردن آن هستیم.

وی تصریح کرد: اینکه چرا چنین اشتراک لفظی بین دشمنان خارجی و برخی داخلی‌ها وجود دارد، باید از خودشان بپرسید. اما ما به آرمان‌هایی که ملت ایران پای آن ایستاده است وفادار بوده و خواهیم بود.

خبرنگار ایلنا با اشاره به نرخ تورم، افزایش شکاف طبقاتی، موجودی حساب ذخیره از دکتر محمود احمدی‌نژاد پرسید که شما چگونه از پیشرفت اقتصادی ایران خبر می‌دهید؟‌احمدی‌نژاد پاسخ داد ما عمیقا معتقدیم که وضع اقتصاد امروز ایران با ثبات و مناسب است و البته این به معنای عدم وجود مشکلات نیست.

احمدی نژاد در سفر های استانی

وی با بیان اینکه وضعیت اقتصاد کشور در مقایسه با اقتصاد جهانی مشخص می‌شود، تصریح کرد: اکنون در همه جای دنیا اقتصاد‌شان دارای رشد منفی است اما در ایران رشد بالای 5 و 6 درصد را داریم و در حال تجربه کردن آن هستیم.

از سال 84 تا 87 نیز متوسط نرخ رشد 6.2 درصد را تجربه کردیم که این یک شاخص قوی است؛ همین امروز ما یک کارخانه فولاد را افتتاح کردیم و می‌بینید که تقریبا همه کارخانجات فولاد دنیا با کاهش تولید مواجه شدند. اما ما حتی با افزایش تولید فولاد مواجه هستیم و در همه بخش‌ها اینگونه است و این به معنای حرکت رو به رشد اقتصاد ایران است.

وی با اشاره به بخش دیگر سوال این خبرنگار در باره ضریب جینی اظهار داشت: ضریب جینی ایران از 0.420 به 0.402 کاهش یافته والبته در این زمینه بین کارشناسان نیز بحث وجود دارد چرا که در این دولت فاصله درآمد و هزینه طبقات پایین تفاوت کرده و توزیع سهام عدالت، بنگاه‌های زودبازده و توزیع منابع در سرتاسر کشور نشان می‌دهد که وضع بهتر شده است.

احمدی‌نژاد در باره تورم نیز اظهار داشت: مقایسه نرخ تورم در متوسط 4 سال گذشته با متوسط 4 سال اول دولت‌های قبل نشان می‌دهد که متوسط نرخ تورم در طول 4 سال در این دولت کمتر بوده و ممکن است که در مقطعی به 25 درصد رسیده باشد، اما آن به وجود آمدن آن هم ربطی به سیاست‌های این دولت ندارد بلکه ناشی از تورم سنگین جهانی بود به گونه‌ای که کالاهای واسطه‌ای و سرمایه‌ای که وارد کشور می شد، 25 و کالاهای مصرفی 36 درصد افزایش قیمت داشته است، ضمن اینکه سهمیه‌بندی بنزین نیز اجرا شد و خود وضع‌کنندگان طرح سهمیه‌بندی جزوه و تحلیل داده بودند که انجام این کار حداکثر 15 واحد درصد به نرخ تورم اضافه می‌کند که البته ما با اینگونه اجرای سهمیه‌بندی موافق نبودیم اما تبدیل به قانون شد و ما آن را اجرا کردیم و در همه این شرایط نیز باز هم متوسط نرخ تورم چهار سال دولت نهم کمتر از دوره‌های قبل بوده است.

هزینه کردن دولت از حساب ذخیره را منوط به تصمیم مجلس دانست.

دکتر محمود احمدی‌نژاد در باره حساب ذخیره ارزی با بیان اینکه بعضی‌ها به آمارهای تخصصی که بیان می‌شود، توجه نمی‌کنند، هزینه کردن دولت از حساب ذخیره را منوط به تصمیم مجلس دانست و در عین حال گفت: شما به حساب تعهدی اشاره کردید که این حساب در دولت نهم بیشترین رقم موجودی را داشته است و در حساب نقدی هم امروز بیشترین رقم موجودی وجود دارد.

احمدی‌نژاد در پاسخ به سؤالی در باره مطالب تخریبی که از سوی کاندیداها علیه رئیس‌جمهور و دولت نهم مطرح می‌شود گفت: آنها دو خطا مرتکب می‌شوند اول اینکه طبق قانون تخریب جرم است و دوم اینکه اتهاماتی وارد می‌کنند که بعدا نمی‌توانند آن را اثبات کنند.

دکتر محمود احمدی نژاد

وی تصریح کرد: در این 4 سال و به خصوص سه ماه اخیر بنده برای منافع کشور در مقابل آنگونه حرفها سکوت کردم و فکر کردم که ورود ما به اینگونه مسائل خدمت‌رسانی را با مشکل مواجه می‌کند اما در مناظره‌ها برخی از حرفها را تشریح می‌کنم.

وی تصریح کرد: برخی ها طوری حرف می‌زنند که انگار یک کشور بدون مشکل و تر و تمیز تحویل ما داده‌اند در حالی که پرونده همه آنها مشخص است و طوری عمل کردند که ما مجبور شدیم آن را در مقابل ملت قرار دهیم.

احمدی‌نژاد برخوردهای حضوری و تخریبی را از اخلاق ملت ایران به دور دانست و ادامه داد: عملکرد این دولت معلوم است و با تبلیغات نیز نمی‌توان آن را تغییر داد و عملکرد دیگران روشن و قابل مقایسه است که این کار صورت خواهد پذیرفت.

خبرنگاری از دکتر محمود احمدی‌نژاد پرسید در صورت پیروزی در انتخابات آیا تغییراتی در کابینه خواهید داشت و آیا آقای مشایی که گفته می‌شود برخی اصولگرایان خواستار کنار گذاشتن آن هستند نیز تغییر می‌دهید؟ رئیس‌جمهور پاسخ داد من مشغول ارزیابی کار همکارانم هستم و هر تصمیمی که به نفع ملت باشد، اتخاذ خواهم کرد؛‌ کسی که دیگران برایش تصمیم بگیرند، رئیس جمهور خوبی نخواهد بود.

احمدی‌نژاد در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه به دولت خود چه نمره‌ای می‌دهید و چه نقدی درباره خودتان دارید اظهار داشت: اکنون دولت به اندازه کافی در حال نقد شدن است و البته به وقت آن اشکالات 4 سال و نقاط قوت و ضعف را بیان می‌کنم.

من مشغول ارزیابی کار همکارانم هستم و هر تصمیمی که به نفع ملت باشد، اتخاذ خواهم کرد؛‌ کسی که دیگران برایش تصمیم بگیرند، رئیس جمهور خوبی نخواهد بود.

حتی یک ثانیه از وقت دولت به پاسخ فشارها اختصاص پیدا نکرده است. احمدی نژاد گفت: صد در صد به انتخاب ملت احترام می‌گذارم اما در 30 سال گذشته هیچ دولتی به اندازه این دولت تحت فشار نبوده و حتی یک ثانیه از وقت دولت به پاسخ به این فشارها اختصاص پیدا نکرد و همه وقت آن صرف خدمت به مردم شد.

دکتر احمدی نژاد در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص دیدار رئیس جمهور امریکا با نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل و مطالب مطرح شده در این دیدار گفت: بعید می‌دانم که آقای اوباما منتظر تغییر در ایران باشد بلکه امروز دنیا منتظر تغییر در امریکاست البته ما بسته‌ای پیشنهادی خود را آماده کرده‌ایم و براساس اصول منطقی آن را تنظیم کرده‌ایم و به آنها نیز ارائه کرده ایم.

دکتر محمود احمدی نژاد

وی در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری در خصوص اینکه چرا مهرورزی شما شامل رکسانا صابری شد اما شامل دانشجویان زندانی و ستاره دار نشده است گفت: ما در ایران مقوله‌ای به نام زندانی سیاسی نداریم و در کشور ما قانون حاکم است و قوه قضاییه تصمیم‌گیر است و توصیه من در خصوص رکسانا صابری این بود که امکانات لازم برای همه افراد که از خود دفاع می کنند نیز در اختیار وی قرار گیرد و بنده با اصل زندان رفتن افراد موافق نیستم و خوب ممکن است بین این همه دانشجویی که ما داریم چند نفر حالا به خاطر کاری که انجام داده‌اند در زندان باشند و همه باید قوانین را رعایت کنیم و من نمی‌توانم در کار دستگاه قضایی دخالت کنم.

دکتر محمود احمدی‌نژاد در پاسخ به سوال دیگری در خصوص انتقادات مطرح شده نسبت به مساله‌ی سیاست خارجی و عملکرد دولت در این خصوص گفت: یکی از کارهای مهم دولت مدیریت سیاست خارجی است و شما باید ببینید که ما 4 سال قبل در چه شرایطی قرار داشتیم و امروز در چه شرایطی هستیم و بنده اعلام کردم که ما به دنبال سیاست خارجی فعالی هستیم و همین کشورها و افرادی که امروز به دنبال گفتگو با ایران هستند 4 سال گذشته ادعای برچیدن ایران و حذف ایران را داشتند و پشت مرزهای ما ایستاده بودند و ما را به حمله نظامی تهدید می‌کردند.

امروز در چه شرایطی هستیم و بنده اعلام کردم که ما به دنبال سیاست خارجی فعالی هستیم و همین کشورها و افرادی که امروز به دنبال گفتگو با ایران هستند 4 سال گذشته ادعای برچیدن ایران و حذف ایران را داشتند و پشت مرزهای ما ایستاده بودند و ما را به حمله نظامی تهدید می‌کردند.

احمدی نژاد در ادامه اظهار داشت: به طور حتم مقایسه این دو وضعیت باعث روشن شدن ارزیابی‌ها از سیاست خارجی است چرا که هرکس که در خانه خود از دشمن استقبال کند طعم ذلت را می‌کشد اما این دولت با کمترین هزینه و حتی با هزینه‌هایی نزدیک به صفر اهداف سیاست خارجی را محقق کرد.

وی با بیان اینکه دشمن در دو جبهه فعالیت می‌کند گفت: اول دشمن در جبهه گستاخی حضور پیدا می‌کند که در طول این 30 سال دشمنان با زیاده خواهی و ادعاهای گزاف مسائلی را مطرح می‌کردند اما این دولت با تکیه بر خداوند، حضرت ولیعصر، مقام معظم رهبری و ملت ایران آنها را سرجای خود نشاند و دولت ساز و کارهای ستمگرانه قدرتها را از کار انداخت چرا که قدرتها به اتکای قوانینی که نوشته بودند، به ملتها فشار می‌آوردند و دیپلماسی ملت ایران این امر را به شکست کشاند و آنها دیگر نمی‌توانند حمله سیاسی و نه حمله نظامی که به تاریخ پیوسته را سازماندهی کنند.

رئیس جمهور همچنین ادامه داد: دشمنان امروز تنها به دنبال حفظ ساختارهای خود از جمله بانک جهانی و روابط یکدیگر هستند و ملت ایران با مقاومت و ایستادگی خود ناکارآمدی سیاستهای آنها را در جهان ثابت کرد و آرایش سیاسی در مقابل ملت ایران در هم ریخت.

محمود احمدی نژاد

احمدی نژاد با اشاره به معنای واقعی دیپلماسی گفت: معنای واقعی دیپلماسی تن دادن به معادلات مستکبران نیست و اگر کسی با همین معادلات وارد شود نتیجه آن جز شکست نیست و ملت ایران معادلاتی را بر پایه عدالت و ارزشهای انسانی در جهان پایه گذاری کرد.

وی در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران که نظر وی را درخصوص آیت الله هاشمی رفسنجانی پرسیده بود گفت: من در موضعی نیستم که در مورد افراد اظهار نظر کنم و به طورحتم ملت ایران ملتی هوشمند است و عملکرد همه مدیران را زیر نظر داشته و عملکرد آنها را مشاهده کرده‌ اما باید بگویم همه ما فرزند این انقلاب هستیم و هر گاه مسئولیتی به ما داده شده است به خوبی به آن عمل کرده‌ایم.

دکتر محمود احمدی‌نژاد در پاسخ به سوال دیگری در خصوص شورای پول و اعتبار گفت: دلیل عدم احیای شورای پول و اعتبار قانون است چرا که همه رفتارهای این دولت بر اساس قانون است و من این امر را با عدد و ارقام اعلام خواهم کرد و باید بگویم در این خصوص قانونی تصویب شده که ما در حال اجرای آن هستیم.

احمدی نژاد خطاب به افرادی که ادعای عدول دولت ازقانون را دارند، گفت: افرادی که ادعای رد شدن این دولت از قانون را دارند، بدانند که مراجعی در این خصوص تأمین شده که وظیفه آن رسیدگی به عملکرد خلاف قانون است و افرادی که مدعی هستند دولت قانون را اجرا نکرده است، به این مراجع مراجعه کنند و این مراجعه هر رأیی را صادر کنند، دولت آن را اجرا می‌کند.

صدا و سیما در خصوص انتخابات کافی و وافی است اما من باید یک مطلب را در این خصوص مطرح کنم که البته نقد به صدا و سیما نیست اما شرایطی اتفاق افتاده که کسانی که باید ادعا کنند هیچ ادعایی ندارند و افرادی که نباید ادعا کنند که امروز ادعا می‌کنند.

وی در خصوص عملکرد صدا و سیما که سوال یکی از خبرنگاران حاضر در این نشست خبری بود، گفت: برنامه‌های صدا و سیما در خصوص انتخابات کافی و وافی است اما من باید یک مطلب را در این خصوص مطرح کنم که البته نقد به صدا و سیما نیست اما شرایطی اتفاق افتاده که کسانی که باید ادعا کنند هیچ ادعایی ندارند و افرادی که نباید ادعا کنند که امروز ادعا می‌کنند.

دکتر محمود احمدی‌نژاد در ادامه اظهار داشت: در دور دوم دولت قبل که یک دولت مستقر بود باید دید که مجموعه تبلیغات چگونه بود و در 3، 4 دوره قبل دور دوم دولتی بود که به طور مفصل عملکرد آنها از صدا و سیما پخش می‌شد و زمانی که نسبت به این کار اعتراض شد، خود آن فرد گفت که همه باید عملکرد این دولت را بدانند که این دولت چه کاری انجام داده است اما امروز به مدت 3 ماه است که قبل از شروع زمان مجاز تبلیغات که از روز گذشته آغاز شد، نوک تیز تخریب‌هابه سمت این دولت بود.

وی افزود: حتی دوستان ما در صدا و سیما گفتند که اگر خبر کار دولت یعنی همین کار روزانه را پخش کنیم، ممکن است برخی حمل به تبلیغات کنند لذا اجازه دهید کمی از حجم آن کاهش یابد که من هم با این امر موافقت کردم و گفتم اشکالی ندارد که این امر کم شود.

احمدی نژاد

احمدی نژاد همچنین اظهار داشت: مجموعه برنامه ریزی‌هایی که امروز طراحی شده مانند پایان دوره دولت قبل است که دولت مستقر دیگر کاندیدا نیست و برنامه‌ها بر همین اساس امروز تدوین شده و آیا سنگینی کفه ترازو به نفع رقبای این دولت است؟ اما این اشکالی ندارد و هر کس هر حرفی که دارد مطرح کند چرا که این انتخابات متعلق به ملت است.

وی با بیان اینکه تنها در انتخابات ریاست جمهوری مردم به برنامه‌ها رای می‌دهند گفت: در هیچ انتخاباتی مانند انتخابات ریاست جمهوری دهم مردم به برنامه‌ها رای نمی‌دهند و تنها انتخابات ریاست جمهوری نقش ملی دارد و در آن مردم به برنامه‌ها رای می‌دهند و بنده هم از این امر استقبال کردم که هر فردی که می تواند، وارد عرصه شود چرا که انتخابات برای ملت است و باید مهمترین انتخاب را انجام دهد و همه اندیشه‌ها باید در یک هم‌افزایی در اختیار کشور و ملت قرار گیرد.

دکتر محمود احمدی‌نژاد ادامه داد: مردم به برنامه‌ رای می‌دهند لذا برنامه‌ها برای ملت است و همه باید در هر جایی که حضور دارند با این برنامه‌ها همراهی کنند و اینگونه نباشد که برخی برنامه‌ها را اعلام کند و پس از اینکه ملت به برنامه آنها رای نداد بروند و برنامه‌های خود را به جای دیگری تحمیل کنند.

احمدی نژاد گفت: بنده صد در صد به انتخاب ملت احترام می‌گذارم اما باید بگویم که در مدت این 30 سال هیچ دولتی به اندازه این دولت تحت فشار نبوده و حتی یک ثانیه از وقت دولت نیز به پاسخ به این فشارها اختصاص پیدا نکرد و همه وقت دولت صرف خدمت به مردم شد.

احمدی نژاد در پاسخ به سوال خبرنگار یکی از رسانه‌ها در خصوص گسترش تخریب‌ها از سوی دولت به سمت ملت گفت: من کاری به اظهار نظرات دیگران ندارم و علت تهاجم به این دولت را توضیح خواهم داد و خواهم گفت که چرا این دولت تا به این حد تحت هجمه و فشار است و افراد به گونه‌ای سخن می‌گویند که انگار این دولت هیچ کاری نکرده است البته ما هم خوشحالیم و هم ناراحت ناراحت از اینکه افراد انصاف را کنار گذاشته‌اند و خوشحالیم که هیچ حرف جدی‌ای در سخنان آنها مطرح نیست و سطح این تخریبها آنچنان پایین است که بسیاری از دانشجویان از من خواسته‌اند تا جواب آنها را ندهم.

 

برای دیدن اخبار، اطلاعات، تحلیل های انتخاباتی دیگر کاندیداها اینجا کلیک کنید.

 

منبع: رجانیوز

تنظیم برای تبیان: گروه جامعه و سیاست


دسته ها :
سه شنبه پنجم 3 1388 15:15
X