دسته
دوستان
آرشیو
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 710933
تعداد نوشته ها : 222
تعداد نظرات : 7
Rss
طراح قالب
قرعه کشی نوبت پخش برنامه های نامزدها از صدا و سیما

هر نامزد انتخابات ریاست جمهوری بیش از17 ساعت فرصت تبلیغات رادیویی و تلویزیونی خواهد داشت.

جدول پخش برنامه های نامزدها از شبکه های سیما  


مراسم قرعه کشی نوبت پخش مناظره ها و برنامه های تبلیغاتی نامزدهای دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از شبکه های مختلف رادیو و تلویزیون عصر امروز با حضور رییس سازمان صدا و سیما، نمایندگان چهار نامزد انتخابات و نمایندگان دستگاههای قانونی برگزار شد.

برای پخش برنامه های مختلف انتخاباتی نامزدها از شبکه های سیما و صدا دو جدول جداگانه تهیه و برنامه ها با رنگ های چهارگانه ای مشخص شده بود.

اولویت چرخاندن گردونه قرعه کشی، در جلسه هماهنگی قبل از مراسم مشخص شد که بر اساس آن ابتدا نماینده حجت الاسلام و المسلمین کروبی گردونه حاوی چهار گوی رنگی را به چرخش درآورد که گوی رنگ طلایی از آن خارج شد.

نماینده آقای میرحسین موسوی گوی سبزرنگ و نماینده آقای محمود احمدی نژاد گوی قرمز را از گردونه خارج کردند و در نهایت گوی آبی رنگ در اختیار نماینده آقای محسن رضایی قرار گرفت.

آقای ضرغامی رییس سازمان صدا و سیما در این مراسم قرعه کشی گفت: مناظره ها و برنامه های تبلیغاتی نامزدهای دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از 12 شبکه تلویزیونی و رادیویی کشور از اول تا بیستم خرداد پخش خواهد شد.

ضرغامی گفت: مناظره دو نفره کاندیداها با یکدیگر در قالب شش برنامه مستقیم و زنده تلویزیونی انجام خواهد شد که به دلیل روشن کردن بسیاری از مسایل برای مردم از اهمیت بالایی برخوردار است.

رئیس رسانه ملی گفت : قطعا مردم با دیدن و شنیدن برنامه های نامزدها به خوبی با آنان و برنامه هایشان آشنا خواهند شد و خواهند توانست بهترین انتخاب را انجام دهند.

ضرغامی با تاکید بر اینکه همدلی و همکاری موجود بین رسانه ملی ، دستگاههای قانونی و همچنین نمایندگان کاندیداها بی سابقه است، گفت: مطمئنم فضای انتخاباتی با پخش برنامه های تعیین شده بسیار گرمتر خواهد شد و ما انتخاباتی پرشور خواهیم داشت.

رییس سازمان صدا و سیما گفت: برنامه های نامزدهای انتخابات را کمیسیون سه نفره ای کنترل می کند و اشکالات احتمالی را به آنان و یا نمایندگانشان اطلاع خواهد داد تا رفع نقص و پخش شود.

رییس سازمان صدا و سیما گفت: رسانه ملی بر اساس قانون وظیفه داشت پس از اعلام رسمی اسامی نامزدها، قرعه کشی پخش برنامه های آنان را انجام دهد که امروز با حضور نمایندگانی از شورای نگهبان، وزارت کشور و دادستانی کل کشور و همچنین نمایندگان چهار نامزد تایید صلاحیت شده، انجام شد.

ضرغامی گفت: بین برنامه های تنظیم شده برای 6 شبکه سیما و 6 شبکه رادیو هماهنگی لازم وجود دارد و طوری برنامه ریزی شده است که هرچه به روز انتخابات نزدیکتر می شویم به حجم برنامه ها افزوده می شود و هیچ روزی بدون برنامه نخواهد بود.

وی افزود: گردش رنگ ها در دو جدول برنامه های رادیویی و تلویزیونی نامزدها طوری تنظیم شده است که باوجود قرعه کشی حق هیچ نامزدی تضییع نخواهد شد و هیچ تفاوتی وجود ندارد. رییس رسانه ملی گفت: برنامه های انتخاباتی کاندیداها در صدا و سیما به گونه ای برنامه ریزی شده است که برخلاف دوره قبل، هر نامزد در روز‌ آخر مهلت قانونی تبلیغات، یک برنامه تبلیغاتی در صدای جمهوری اسلامی ایران داشته باشد.

ضرغامی گفت: برای تهیه جدول پخش برنامه های انتخاباتی نامزدها از شبکه های سیما و صدا با ستاد تبلیغات انتخابات کشور همکاری صمیمانه ای شده است. رییس سازمان صدا و سیما گفت: دو جدول پخش رادیوئی و تلویزیونی طوری تنظیم شده است که هیچ تفاوتی نباشد و بیانگر بی طرفی کامل در انعکاس برنامه های کاندیداها و رعایت نظم عادلانه در پخش این برنامه هاست.

براساس دو جدول پخش برنامه های کاندیداهای انتخابات دهم ، برنامه های تبلیغاتی آنان در قالب برنامه هایی با عناوین: با دوربین، مستند 1 و مستند 2 از شبکه اول سیما، گفتگوی ویژه خبری از شبکه 2 سیما، پاسخ به کارشناسان در شبکه چهار سیما، گفتگو از شبکه خبر و با ایرانیان خارج از کشور و مستند از جام جم پخش خواهد شد.

مناظره کاندیداها نیز از شبکه سوم سیما از دوازدهم خرداد آغاز می شود و آخرین مناظره روز هجدهم خردادماه خواهد بود. مجموع برنامه های تبلیغاتی نامزدها در شبکه های سیما در قالب 9 برنامه به تعداد 38 برنامه و به مدت 1800 دقیقه خواهد بود.

برنامه های رادیویی کاندیداها از شبکه های رادیویی ایران، جوان، ورزش، معارف، فرهنگ و گفتگو در قالب 20 برنامه تخصصی 45 دقیقه ای، که تکرار می شود و چهار برنامه 30 دقیقه ای مستقیم با مخاطب پخش خواهد شد. مدت کل برنامه های رادیویی کاندیداها با تکرار آنها از 6 شبکه رادیو 1924 دقیقه و مدت برنامه های تلویزیونی 1800 دقیقه خواهد بود. بر اساس این برنامه ریزی انجام شده هر نامزد انتخابات دوره دهم ریاست جمهوری 17 و نیم ساعت فرصت تبلیغات تلویزیونی و رادیویی و همچنین مناظره دارد.


دسته ها :
پنج شنبه سی یکم 2 1388 11:40
X