دسته
دوستان
آرشیو
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 711642
تعداد نوشته ها : 222
تعداد نظرات : 7
Rss
طراح قالب

ادامه از متن قبلی...

*برخی در سال 64 و 65 مو و لباس مردم را در خیابان قیچی می‌کردند

ئیس جمهور کشورمان در گفت‌وگوی ویژه خبری که از شبکه 2 سیما پخش شد در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سؤال مجری برنامه در خصوص انحلال سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و انحلال شوراها مبنی براینکه آیا پس از انتخاب دوباره این موارد را احیا خواهید کرد یا خیر گفت: مرکز برنامه‌ریزی کشور که اسم آن سازمان مدیریت بود از ابتدای تأسیس خود 10 بار تغییر شکل داده است و این اولین باری نیست که ما آن را تغییر شکل داده‌ایم.

وی افزود: این سازمان اول سازمان برنامه دوم برنامه و بودجه سوم وزارت و دوباره به سازمان و بار دیگر ادغام شده است اما آن چیزی که برای ما مهم است این است که یک قانونی باید مختص اندیشه و برنامه‌ریزی برای کشور وجود داشته باشد اما این سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خودش یک دستگاه اجرایی شده بود و اختیارات همه دستگاهها را در مشت خود گرفته بود و نه رئیس و نه معاونان و نه کارشناسان آن فرصت برنامه‌ریزی و اندیشه نداشتند به همین دلیل شما ملاحظه می‌کنید که وضع موجود کشور حاصل همین سازمان برنامه‌ریزی است و این سازمان 60 سال بوده است و امروز این وضعیت کشور است.

رئیس جمهور با طرح این سؤال از مردم که کدام بخش کشور به یک سامان مطلوب رسیده است گفت: عمران روستایی، شهری، مسکن، تولید، علم، آموزش و پرورش و تحقیق ما همه ناقص است و این حاصل همان سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی است البته اشکالات مبنایی و اندیشه‌ایی نیز بر آنجا حاکم بود چرا که پایه‌گذار آن آمریکایی‌ها بودند و هیچگاه این مبانی تغییر نکرد.

احمدی‌نژاد در ادامه اظهار داشت: ما نهاد نظارت و برنامه‌ریزی کشور را منحل نکردیم بلکه آمدیم تمام آن اختیارات اضافه‌ای که از سایر دستگاهها بر خودش بار کرده بود و سنگین شده بود و به یک نهاد اجرایی تبدیل شده بود را از او گرفتیم و وارد قانون اساسی کردیم چرا که قانون اساسی رئیس جمهور مسئول امور برنامه و بودجه می‌داند و ما آن را خلوت و سبک کردیم و گفتیم که آن سازمان باید جایی باشد که همه اندیشمندان و صاحب‌نظران در آنجا حضور داشته باشند تا یک نگاه کلان به کشور شود و هر دستگاهی که منحرف می‌شود را اصلاح کنیم.

وی در خصوص انحلال شوراها نیز گفت: در قانون اساسی ما هیچ جایی برای شوراها نیست به همین خاطر هر دفعه که تصویب شده است شورای نگهبان آن را رد کرده و آن را مغایر با قانون اساسی دانسته است اما یک بند به آن اضافه کردند که شورای نگهبان آن را تأیید کرده است و آن این است که مصوبات این شوراها پس از تأیید وزیر یا رئیس جمهور قابل اجرا است که مسئولیت را به وزیر یا رئیس جمهور داده است.

رئیس جمهور با بیان اینکه 36 شورا تنها برای رئیس جمهور درست شده است گفت: تمامی کارهای کشور به این 36 شورا گره زده شده و مگر رئیس جمهور در چند شورا می‌تواند شرکت کند لذا در گذشته مجبور می‌شدند این شوراها را دست‌گردان کنند و در شورایی وزیر صورت جلسه را ارائه می‌کرد و در جلسه امضا گرفته می‌شد و تمام می‌شد و این مسئله‌ای فرمالیته است.

احمدی‌نژاد در ادامه افزود: ما آمدیم تجدیدنظر کردیم و این شوراها را در هم ادغام کردیم و آنها را با ساختارهای دولت در کنار هم دیدیم تا آنها هم تصمیم‌گیر باشند و هم پاسخگو باشند و ما دقیقاً همان قانونی را که تصویب شد اعمال کردیم و طبق همان قانون در حال اداره شوراها هستیم منتها ممکن است اسم آن عوض شده باشد و 4 شورایی که موازی هم بودند در هم ادغام شدند و ما برای کوچک کردن دولت از ساده‌ترین موارد شروع کردیم تا دولت یک مجموعه کارشناس تصمیم‌گیر و اجرایی قوی باشد.

وی ادامه داد: ما اصلاحات ساختاری را ادامه می‌دهیم و بنا داریم لایحه‌ای به مجلس بدهیم تا تعداد وزارتخانه‌ها را کاهش دهیم تا این موازی‌کاری‌ها کاهش پیدا کند چرا که ما باید ساختار اجرایی را کوچک، کارشناسانه و اجرایی کنیم تا بتواند کشور را به خوبی اداره کند.

رئیس جمهور با اشاره به اصلاحات ساختاری وعده داده شده گفت: این اصلاحات ساختاری در اصلاحات مبانی و اخلاق اداری نیز وجود دارد و آنها نیز ذیل همین اصلاحات هستند.

احمدی‌نژاد در پاسخ به سؤال دیگری مجری این برنامه در خصوص حساب ذخیره ارزی گفت: صحبت‌هایی که در خصوص حساب ذخیره ارزی مطرح می‌شود یک بی‌اخلاقی است چرا که دقیق‌ترین سیستم کنترلی سیستم بانک مرکزی و ارز است اما برخی بی‌ تقوایی را به جایی رساندند و اعلام کردند که 100 میلیارد تومان پول در این دولت مفقود شده است در حالی که این گزارش هیئت نظارت دارد و به مجلس نیز گزارش داده می‌شود و اخیراً‌ هم مشاهده کردیم که یک میلیارد دلاری که اشتباه محاسباتی در آن بود بر سر آن برخی جنجال درست کردند در حالی که یک اشتباه محاسباتی بود و در جایی ریال را با دلار جمع زده بودند و یک اشتباه محاسباتی رخ داده بود اما من احترام را حفظ کردم و سخنی نگفتم.

وی افزود: هیچ کشوری ذخایر ارزی خود را به طور دقیق اعلام نمی‌کند خصوصاً ما که نباید الان اعلام کنیم چون دشمن به دنبال بلوکه کردن آن است.

تمامی کارهای کشور به این 36 شورا گره زده شده و مگر رئیس جمهور در چند شورا می‌تواند شرکت کند لذا در گذشته مجبور می‌شدند این شوراها را دست‌گردان کنند و در شورایی وزیر صورت جلسه را ارائه می‌کرد و در جلسه امضا گرفته می‌شد و تمام می‌شد و این مسئله‌ای فرمالیته است.

 

 

رئیس جمهور در پاسخ به سؤال مجری برنامه مبنی براینکه افرادی که انتقاداتی را مطرح می‌کنند معتقدند که ذخایر ارزی با حساب ذخیره ارزی متفاوت است گفت: حساب ذخیره ارزی آن چیزی است که به فروش می‌رسد و بخشی از آن را مجلس تصویب می‌کند که در اختیار دولت قرار می‌گیرد و مابقی آن به حساب ذخیره ارزی می‌رود اما ما 2 جور حسابداری تعهدی و نقدی داریم اما این افراد تعهدی حساب می‌کنند اما آن حسابداری نقدی که ما داریم بیشتر از همه زمان‌هایی است که از حساب ذخیره ارزی باز شده است که من از رئیس کل بانک مرکزی می‌خواهم که آن را اعلام کند.

احمدی‌نژاد ادامه داد: ذخایر بانک مرکزی را به چه دلیل باید ما اعلام کنیم؟ و امروز برخی از مجامع جهانی می‌گویند که این ذخایر 120 میلیارد دلار شده است و این بد نیست اما ما نسبت به ارزی که به حساب دولت می‌آید پاسخگو هستیم و آن چیزی به حساب دولت می‌آید که مجلس آن را تصویب می‌کند و یک ریال خارج از قانون قابل برداشت نیست.

وی در خصوص تحریم دشمنان علیه ایران گفت:‌در زمانی که آنها ایران را تحریم کردند ما نامه‌ای خدمت مقام معظم رهبری نوشتیم و گفتیم که این افراد می‌خواهند با تحریم روحیه صنعت نفت ما را تضعیف کنند لذا شما اجازه دهید که مقداری از حساب ذخیره ارزی در صنعت نفت ببریم و زمانی که پروژه‌ها فعال شد آنها برمی‌گردند و چنین اتفاقی هم افتاد و زمانی که پروژه‌ها فعال شدند شرکت‌های مختلف به سمت آنها هجوم آوردند و در حال حاضر 70 میلیارد دلار قرارداد و 66 میلیارد دلار کار انجام شده داریم و این یک ابتکار بسیار خوبی بود اما این پول به صورت قرض داده شد که وزارت نفت آن را برخواهد گرداند.

رئیس جمهور در بخش دیگری از گفت‌وگو در پاسخ به سؤالی مبنی براینکه که آیا پس از انتخاب مجدد سفرهای استانی خود را ادامه خواهید داد و اینکه برخی معتقدند این سفرها تصویب مصوبات در جلسه هیئت دولت فاقد کار کارشناسی است گفت: به طور حتم سفرهای استانی را ادامه خواهم داد چرا که این یک ابتکار کم‌نظیر است و این نقدها پایه و اساس ندارد چرا که من بارها اعلام کرده‌ام که از 6 ماه قبل کارگروههای تخصصی تشکیل می‌شوند و آنها همه زمینه‌ها را برای یک سفر استانی بررسی می‌کنند و امروز این آقایان انگار فراموش کرده‌اند که در همه دولتها اینچنین است و مواردی که از کمیسیون‌ها وارد می‌شود تصویب آن 2 دقیقه هم طول نمی‌کشد چرا که همه وزرا در کمیسیون‌ها نظرات خود را بیان کردند و بحث‌های خود را انجام دادند و این مصوبه پخته و آماده شده وارد دولت می‌شود و دولت برای تصویب یک مصوبه نه اول کار بلکه آخر کار است.

احمدی‌نژاد افزود: 200 بندی که در جلسه دولت تصویب می‌شود و این یعنی برای اجرایی شدن رسمیت پیدا می‌کند نه اینکه ما برای آن 200 بند تازه در جلسه بنشینیم و بحث کنیم بلکه کارشناسان در گذشته در خصوص آنها بحث و بررسی کردند و آن چیزی که در جلسه هیئت دولت تصویب می‌شود 6 ماه قبل مورد بحث و بررسی همه وزرا قرار گرفته است.

وی با اشاره به برکات سفرهای استانی گفت: این سفرهای استانی این بورکراسی اداری تنبل را زنده کرد و بازدهی را افزایش داد و سفرهای استانی برای دولت بسیار سخت است و یک رئیس جمهور 60 سفر استانی رفته و به بیش از 400 شهرستان رفته است و یک نشاطی در کشور درست شده است و هزینه‌ای که ما می‌‌گذاریم هزینه سفر یک وزیر و رئیس جمهور است.

رئیس جمهور در ادامه اظهار داشت: امروز همه کشور ایران است و تنها تهران و یا کاخ‌ها و یا وزارتخانه‌ها ایران نیست و امروز در دنیا بر این شیوه به عنوان یک شیوه مدیریتی جدید بحث و تبادل‌نظر می‌شود و امروز هرجای ایران که بروید مردم احساس نشاط می‌کنند و نظارت عمومی را توسط مردم افزایش می‌دهد و هزینه‌ها را کاهش می‌دهد و چند برابر شدن عملکرد این دولت نسبت به دولت‌های گذشته به خاطر همین سفرهای استانی است و دیگر کسی نمی‌تواند دولت را فریب و یا اطلاعات غلط بدهد.

احمدی‌نژاد ادامه داد:‌با سفرهای استانی ثروت، امید، تولید و اشتغال در کشور توزیع شد و این امر یک کار اساسی بود که در این دولت به خوبی اجرا شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: وقتی ظرفیت‌های یک ملت شکوفا بشود آن کشور با سرعت نور به سمت بالا حرکت می‌کند و امروز همه می‌دانیم که ظرفیت‌های ملت ایران بسیار بالا است و ما در ابتدای راه هستیم و هیچ‌کس هم نمی‌تواند مسیر ایران را متوقف و یا آن را منحرف کند و این راه راهی است که ادامه خواهد داشت.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه برخی بر روی گشت ارشاد جوسازی کرده‌اند گفت: من نظر خود را پیش از انتخابات اعلام کردم و همچنان هم نظر من همان است و حتی به وزیر کشور هم نامه دادم و اعتقاد ندارم که مسائل فرهنگی از طریق مسائل انتظامی مدیریت شود.

احمدی‌نژاد ادامه داد: آن افرادی که امروز به گشت ارشاد ایراد می‌کنند آیا سال 64 و 65 را فراموش کرده‌اند که وزارت کشور موتورسوارها را سازماندهی می‌کرد تا در همین خیابان ولیعصر موی دختران و موی پسران را قیچی و لباس‌ها و کفش‌ها را پاره می‌کردند و آیا فراموش کرده‌اند که کراوات‌ها را قیچی می‌کردند و آیا یادشان رفته است مردم را کتک می‌زدند و آیا یادشان رفته است که کراوات یک دیپلمات خارجی را از وسط قیچی می‌کردند و او متعجب می‌ماند که چه خبر است.

وی با اشاره به بخشنامه این افراد در سال 64 و 65 در خصوص لباس گفت: آیا این افراد فراموش کردند که در آن سالها برای لباس مرد و زن در ادارات بخشنامه کردند و گفتند که باید از رنگ‌های اسلامی استفاده شود و رنگ سیاه، سرمه‌ای و قهوه‌ای تیره را مشخص کردند و اسم رنگ‌ها را رنگ اسلامی گذاشتند و آیا یادشان رفته است که با گزینش‌های خود پدر مردم را درمی‌آوردند.

رئیس جمهور ادامه داد: در آن زمان شهربانی تحت امر وزارت کشور بود و زمانی که شهربانی،‌ کمیته و ژاندامری ادغام شدند چیزی دیگری از آب درآمد و نظرات دیگری دارند و کار خود را انجام می‌دهند اما من نمی‌خواهم آنها را نفی کنم و بسیاری از آنها هستند که خوب یا بد عمل می‌کنند اما این افرادی که امروز جوسازی می‌کنند من مطمئنم همان افرادی هستند که در انتخابات نهم می‌گفتند اگر احمدی‌نژاد بیاید در خیابان‌ها دیوار می‌کشد و آیا من در خیابانها دیوار کشیدم؟ و یا یک لحظه به این موارد فکر کردم؟

احمدی‌نژاد در ادامه اظهار داشت: به نظر من امروز هم همان افراد هستند که مشغول شکل دادن برخی رفتارها هستند که طراحی و برخورد می‌کنند تا میوه آن را در این شرایط سیاسی بچینند اما ما سالهای 64 و 65 را که فریاد امام بلند شد و عده‌ای را فرستادند تا این افراد را دستگیر کنند فراموش نکردیم و فراموش نکرده‌ایم که دولت از این افراد که در خیابانها با مردم برخورد می‌کردند حمایت می‌کرد.

ما باید در مسئله سیاست خارجی در مدیریت جهان مشارکت فعال داشته باشیم و جزو حلقه‌های اصلی مدیران جهان باشیم و این موارد همه جزو ظرفیت‌های ملت ایران است

وی در خصوص بحث گرانی و تکرار آن توسط رقبا گفت: گزارش بانک مرکزی اعلام می‌کند که ما 15 درصد تورم داریم اما این افراد ‌می‌گویند که تورم 25 درصد است در حالی که ما در گذشته 49 درصد تورم داشتیم اما متوسط تورم این 4 سال با سال قبل که وضعیت خوب بود بسیار کمتر است و آنها 17.5درصد و ما امروز 16.5درصد هستیم و تورم در حال کاهش است و به لطف خدا به کمتر از 10 نیز خواهد رسید.

رئیس جمهور در پاسخ به اظهارات برخی مخالفان دولت برای دشمن جلوه دادن دولت با اهل سنت گفت: برخی در میان اهل سنت گفته‌اند که احمدی‌نژاد گفته است به رأی اهل سنت نیاز ندارد و این یک دروغ بزرگ است و از نگاه من همه ملت ایران در هر جایی که باشند ملت ایران هستند و برای دولت همه یکسان هستند و ما به همه جا سفر کرده‌ایم و برای همه مصوبه داریم.

احمدی‌نژاد افزود: برخی رفته‌اند و در جمع برخی اقوام حرف‌هایی علیه دولت زده‌اند که این حرفها واقعیت ندارد و همه برنامه‌های ما برای آینده روشن است و مهمترین برنامه ما اشتغال، مسکن، ازدواج و تولید است چرا که ایران باید به جایگاه برجسته علمی و سیاسی در جهان برسد و همه زیرساخت‌های آن امروز آماده است و مثلاً طرح مسکن مهر و اشتغال امسال سال شکوفایی آن است.

رئیس جمهور تأکید کرد: ما امروز هسته‌ای و فضایی شده‌ایم و باید تمام عرصه‌ها را به مرزهای دانش بکشیم.

احمدی‌نژاد در خصوص مسئله سیاست خارجی نیز گفت: ما باید در مسئله سیاست خارجی در مدیریت جهان مشارکت فعال داشته باشیم و جزو حلقه‌های اصلی مدیران جهان باشیم و این موارد همه جزو ظرفیت‌های ملت ایران است و محقق شدنی نیز می‌باشد لذا باید با امید و نشاط به جلو حرکت کنیم و در بخش کشاورزی و صنعت ما برنامه‌هایمان تضمین شده است و 7 طرح بزرگ اقتصادی داریم که پایه اجرای اصل 44 است و همه ساختارها برای اجرایی شدن اصل 44 را این دولت ظرف 5 الی 6 ماه که کار بسیار بزرگی بود فراهم کرد.

وی به برنامه‌ دولت در خصوص سیاست داخلی اشاره کرد و گفت: در بحث سیاست داخلی برنامه ما حفظ کرامت مردم است و همه مردم عزیز هستند و باید کار در دستان آنها باشد و دولت باید کوچک شود و کار را تحویل مردم بدهد.

رئیس جمهور با بیان اینکه برخی به نامه به آمریکا ایراد می‌گیرند گفت: برخی انگار امروز عقب هستند در حالی که در دنیا دیپلماسی عمومی مطرح است و علم روز نیز مطرح است برخی آن را تخریب می‌کنند و اینکه من به آقای اوباما نامه می‌دهم این نامه خطاب به اوباما نیست بلکه نامه به کل بشریت است و یعنی افکار عمومی را در جهت ما حرکت می‌دهد و امروز خوشبختانه افکار عمومی به نفع ملت ایران است و من صمیمانه از ملت ایران به خاطر همه بزرگواری‌ها و لطف‌هایشان تشکر می‌کنم.

احمدی‌نژاد خطاب به ملت بزرگ و غیرتمند ایران گفت: تا روزی که شما ملت غیرتمند، شجاع و با اقتدار بخواهید من هستم و همه فشارها را تحمل می‌کنم اما محال است که یک سند را علیه این ملت و حقوق ملت امضا کنم و درخواست من از ملت این است که همانطور که یک دوره اجازه دادند تا من در خدمت آنها باشم اجازه بدهند تا 4 سال دیگر در خدمت مردم عزیز ایران باشم.

منبع فارس

تهیه وتنظیم برای تبیان:سید ابراهیمی


دسته ها : انتخابات
دوشنبه هجدهم 3 1388 12:39
X