دسته
دوستان
آرشیو
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 710646
تعداد نوشته ها : 222
تعداد نظرات : 7
Rss
طراح قالب

خبرگزاری فارس: محسن رضایی گفت: در نظر سنجی های صورت گرفته من نفر دوم هستم و به خواست خدا و همراهی مردم در انتخابات موفق خواهم شد.


 

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از واحد مرکزی خبر؛ این نامزد دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری که در ورزشگاه شهدای هفت تیر تهران در جمع بیش از 1000 تن از هوادارانش سخن می گفت،‌ افزود: در چند روز اخیر تبلیغات منفی علیه من زیاد شده است و هر چه پیش تر می رویم فشارها و جو سازیها زیادتر هم خواهد شد.

وی افزود: اخیرا کشف کرده ایم که در یکی از ستادها به هوادارانشان گفته اند بروید به مردم بگویید که رضایی برنامه دارد اما رای ندارد، من به همه می گویم در نظر سنجی ها نفر دوم هستم.

رضایی گفت: من با شما همراه هستم تا انتخابات را به یک نقطه عطف در تاریخ ایران تبدیل کنیم.

این نامزد دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه با آمدنش به صحنه مسیر انتخابات دچار تاثیرات بسیار خوبی شده است گفت: پیش از آمدن من به صحنه انتخابات سرد و راکد و مسئله ای پیش پا افتاده بود و این مسئله برای مردم جدی تلقی نمی شد.

وی گفت: در آن زمان نامزدها صرفا همدیگر را نقد می کردند و صحبت از آینده نبود و مسائل انتخاباتی در محیطی منجمد پیش می رفت.

رضایی افزود : با آمدنم در ابتدا از آقای ضرغامی خواستم تا میان نامزدها مناظره بگذارد تا مسائل برای ملت ایران روشن شود.

وی گفت: چند روز پس از پیشنهاد من، صدا و سیما برگزاری مناظره میان نامزدها را اعلام کرد و این به روشن شدن مسائل کمک می کند.

وی یکی از دلایل کنار رفتنش را در دور قبل انتخابات ریاست جمهوری نبود مناظره میان نامزدها اعلام کرد و گفت: درآن زمان با نبود مناظره شفافیت بوجود نمی امد و مردم از دیدگاههای نامزدها اطلاع کامل نداشتند و قدرت انتخاب نامزد مورد نظرشان را نداشتند.

این نامزد دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ارائه برنامه برای حل بیکاری،‌گرانی و فقر را دیگر تاثیر ورودش به صحنه انتخابات اعلام کرد و گفت: من به خواست شما ملت امدم و می خواهیم اقتصاد را نجات دهیم و سیاست خارجی را به روندی جدید تغییر دهیم که تبدیل به فرایندی نوین شود و دیپلماتهای کارکشته را به صحنه بفرستیم.

رضایی افزود: از زمانی که من صحبت از برنامه کردم نامزدهای دیگر به فکر افتادند تا برنامه دهند.

وی شور و نشاط ایجاد شده در جامعه بویژه در جوانان و بانوان را دیگر اثر مثبت ورودش به انتخابات ریاست جمهوری دانست و گفت: جوانان در این انتخابات با نشاط تر از انتخابات دوره نهم هستند و من پس از تشکیل دولت با کمک انان کشور را می سازم.

رضایی تصریح کرد: ما در پی تشکیل دولتی محدود و کوچک نیستیم بلکه می خواهیم دولتی بزرگ و گسترده تشکیل دهیم که در ان از همه اقوام ایرانی و همه نخبگان و همه نسل ها استفاده کنیم.

این نامزد دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری این سوال را مطرح کرد که چرا عده ای نسل اول را می کوبند و نسل سوم را در حاشیه می گذارندی

وی گفت : ما این کار را نمی کنیم و از نسل اولی ها، ‌دومی ها و نسل سومی ها و همه ظرفیت های انسانی کشور استفاده می کنیم .

رضایی بانوان را قشر مظلوم کشور دانست و گفت: قانع ترین بانوان دنیا در ایران هستند و من برای استفاده از ظرفیت آنان برنامه دارم.

این نامزد دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: من از بانوان به شایستگی در اداره کشور، تصمیم گیری و تصمیم سازیها در زمینه های مختلف اجتماعی ، فرهنگی ، فناوری اطلاعات و حتی تجاری و بازرگانی و در همه عرصه ها برای سازندگی کشور استفاده می کنم.

وی با اشاره به اینکه 60 درصد دانشجویان را و شمار زیادی از تحصیل کردگان دانشگاهها را بانوان تشکیل می دهند گفت : ما چرا نمی خواهیم از این سرمایه ها استفاده کنیم.

وی افزود : با اموزش در زمینه های مختلف مرتبط با خانه داری از بهداشت و کمک های اولیه گرفته تا اقداماتی برای بهبود وضعیت خانه که بین 6 تا 9 ماه صورت بگیرد به بانوان خانه دار مدرک می دهیم و خانه داری را به عنوان یک شغل محسوب می کنیم و فیش مستقل حقوق انان را برقرار می کنیم.

رضایی با تاکید بر اینکه باید عملگرایی در کشور حاکم شود گفت : در دوازده سال گذشته از حقوق شهروندی و ازادیهای مدنی صحبت شده است اما دریغ از یک قانون، ای کاش یک قانون در این باره می نوشتند.

وی با بیان اینکه رعایت حقوق شهروندی فقط در دانشگاهها نباید باشد گفت: بسیاری از مردم ایران حقشان را نمی توانند پیگیری کنند، ادارات ، دادگاه و وکیل را نمی شناسند.

رضایی افزود: من حقوق شهروندی را از روستاها ، جوانان ، مردان وزنان اغاز می کنم .

وی افزود: من حقوق شهروندی را از حریم خصوصی گرفته تا فعالیت های دانشجویی در قانون حقوق شهروندی تدوین ، تصویب و اجرایی می کنم .

رضایی افزود : قصه تلخ حقوق شهروندی دوازده سال است که وجود دارد و هر نامزدی که می اید از ان سخن می گوید اما به ان عمل نمی کند، اما من حقوق شهروندی و ازادیهای مدنی را عملی می کنم .

این نامزد دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به برنامه هایش برای گشت ارشاد گفت: گشت ارشاد را دو قسمت می کنم بخش اول را که وظیفه برخورد با چاقو کشان و سارقان است را به عهده نیروی انتظامی باقی می گذارم و بخش دوم را که به ارشاد، فرهنگ و توصیه به جوانان مرتبط می شود از نیروی انتظامی، وزارت اطلاعات و دیگر جاهها می گیرم و به دست فرهنگیان می دهم .

رضایی با اشاره به اینکه ورزش کشور امروز سیاسی شده است گفت: ببینید در این مدت چند مدیرعامل و مسئول خوب ورزش که موفقیت کسب کردند عزل کردند چرا دولت اینقدر باید در این امور دخالت کند به خاطر همین است که من می گویم وزارت ورزش و امور اجتماعی تشکیل می دهم .

رضایی همچنین درباره فرهنگیان گفت: این قشر از جامعه انسانهای شریفی هستند که اینده کشور را با تربیت شانزده تا هفده میلیون دانش اموز رقم می زنند پس باید به انها بیشتر برسیم تا انها بتوانند با تربیت اینده سازان کشور به ساختن ایران اینده کمک کنند.

این نامزد دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به مشکلات ایثارگران ، جانبازان و خانواده های شهدا اشاره کرد و افزود: این قشر از جامعه بویژه جانبازان با گذشت 20 سال از جنگ همچنان در درد و رنجند.

رضایی با بیان اینکه من امده ام تا به اینده فکر کنیم گفت: ما ایرانی نوین و پیشرفته می خواهیم که مانند ستاره در دنیا بدرخشد و همه دنیا به ایرانیان افتخار کند.

وی تصریح کرد: ما گذشته را نباید در اینده تکرار کنیم بلکه اینده را باید با تکیه بر جوانان با چارچوبی جدید بسازیم.

رضایی گفت : محور اصلی کار من با جوانان است و تصمیم جدی دارم که قدرت را از نسل اول بگیرم و به نسل های دوم و سوم بسپارم.

این نامزد دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همچنین گفت: من تمام اصناف ایران را در اداره کشور به کار می گیرم، بسیاری از کارهای اجرایی ادارات را به انها می دهم و به مدیریت شهری و شوراها اختیارات کامل خواهم داد.


دسته ها : انتخابات
دوشنبه هجدهم 3 1388 17:11
X